Кременчуцька ЗОШ №3

Четвер
15.11.2018
трохи хмарно
3˚C

Історія школи

Екскурсія по мікрорайону Кременчуцької ЗОШ №3

 

 

Мати, рідна школо! Скільки років минуло,
скільки вітрів перевіяло, які грози ідгриміли,
а ти все живою, юною стоїш у серці, оповита,
мов серпанком, любов’ю й
ніжністю.
Чи є грози на світі, що стерли б пам’ять про тебе?

Олесь Донченко

 

Для тисячі сердець прекрасна  Alma Mater

Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 3 м.Кременчука побудована і введена в дію 1 вересня 1965 року. Школа по проекту розрахована на 560 учнівських місць, 26 класних кімнат, спортивний зал, майстерня по обробці металу та дерева,  бібліотека, піонерська кімната, їдальня, теплиця, невеликий актовий зал.

Під звуки малинового дзвоника  перший директор Кабанов Олексій Федорович перерізає червону стрічку. Так почала своє життя наша рідна школа № 3.  У витоків її стояли ветерани педагогічної праці, директори закладу:

Кабанов Олексій Федорович

Його головними рисами, як людини керівника були: чесність, порядність, ввічливість. Олексій Федорович працював самовіддано, з нього хотілося брати приклад. Дуже любив дітей і своїх і чужих. Був уважним до молодих вчителів, допомагав їм влитися в колектив, знайти порозуміння серед учнів. Завжди усміхнений і спокійний.

Рева Микола Михайлович  ( 1967 – 1981 рр.)

Учитель географії. Микола Михайлович був вимогливим, принциповим, культурним, строгим вчителем і дуже добрим, порядним батьком.  Учні школи відзначалися високим рівнем знань, дисциплінованістю і дружнім ставленням один до одного. Учительський колектив був дуже згуртований, працьовитий. Микола Михайлович був взірцем не тільки для вчителів, але й для школярів.. Спілкування директора і учнів було виваженим і толерантним.

Активну участь брав педагогічний колектив школи і в загальноміських заходах: конкурсах художньої самодіяльності, теоретичних семінарах, спортивних змаганнях.

Іванова Олена Петрівна (1981 – 1991 рр.)

Досвідчений організатор педагогічного колективу. Свою адміністративну діяльність успішно поєднувала з викладацькою роботою. Уроки проводила на високому науковому і методичному рівні. Була активною у громадському житті, користувалася заслуженою повагою серед учителів, учнів, батьків. Вона доклала багато зусиль для згуртування та розвитку шкільної громади, формування іміджу школи.  Досвідчена управлінська команда заступників – однодумців, Яценко Г.В., Пашедіна Н.К. була надійною творчою опорою директора в реалізації освітніх завдань та розвитку навчального закладу.

Самодрин Анатолій Петрович  (1991 – 2000 рр.)

Творець цікавого насиченого життя у школі, професійний організатор свого колективу, сучасний педагог. Завдяки його невтомній роботі й відкритому серцю були створені сприятливі умови для розвитку дітей і роботи педагогічного колективу. Проведено реконструкцію теплиці, побудовано гончарну майстерню, хореографічний зал, кабінет обслуговуючої праці.

23.12.1993 рішенням Крюківської районної   ради  навчальний заклад отримав статус профільно­-диференційованої школи, яка надавала своїм учням не лише певні знання, уміння й навички, а й виховувала соціально адаптовану та громадсько зорієнтовану особистість, яка б змогла після закінчення школи успішно знайти своє місце в суспільстві. За час його керівництва створюються предметі кафедри та творчі групи вчителів, які працюють за системою розвивального навчання,відкриті гімназичні класи.   Координатором роботи кафедр стає шкільна методична рада. Робота педагогічного колективу спрямовується на розв’язання проблеми "Розвиток творчої індивідуальності вчителя, підвищення результативності та якості навчально-виховного процесу шляхом впровадження нових технологій”. Школа співпрацює з Харківським науково – методичним центром розвивального навчання, започатковано курс "Введення в шкільне життя” для майбутніх першокласників, з Криворізьким державним педагогічним інститутом, який надавав наукову допомогу педагогам, що брали участь у педагогічному експерименті, який проводився в рамках профільно-диференційованої школи, з Харківським державним педагогічним інститутом ім. Г.С.Сковороди, що забезпечував наукове керівництво експериментом. Предметні гуртки, спортивні секції, філіал музичної школи, студія бального танцю «Овація», естрадно-спортивного танцю «Веселка», об’єднання за інтересами, позаурочні колективні справи забезпечували змістовне дозвілля, фізичний та естетичний розвиток особистості дітей. У результаті пошукової дослідницької роботи учнів створена музейна кімната «Бойової слави».     

Він завжди вміло добирав собі заступників, які були його опорою у вирішенні питань шкільного життя. Плідно працювали заступниками директора з навчально-виховної роботи Куліш Н.М., Бєлан Н.К., заступником директора з методичної роботи – кандидат педагогічних наук, доцент Москаленко П.Г.,  заступником директора з виховної - Лєвіна О.І.  Його статті публікуються в газетах та журналах:

Самодрин А. Виховання відповідальності за майбутнє у профільно-диференційованій школі / А. Самодрин // Директор шк. – 1999. – Листоп. (№ 43). – С. 1, 9.

Самодрин А. Організація виховного процесу в профільно-диференційованій школі / Анатолій Самодрин, Галина Шкляєва// Імідж сучас. педагога. – 2003. – № 4. – С. 58-59. – Бібліогр.: 15 назв.

Самодрин А. Організація діяльності профільно-диференційованої школи / Анатолій Самодрин // Рід. шк. – 1998. – № 6. – С. 60-63.

Самодрин А. Профільне навчання в загальноосвітньому навчальному закладі / Анатолій Самодрин // Імідж сучас. педагога. – 2004. – № 7. – С. 51-54.

Самодрин А.П. Профільне навчання в середій школі: Монографія / А.П. Самодрин. – Кременчук, 2004. – 382 с.

На базі школи проводилися семінари для керівників шкіл області.

1994р. – семінар з проблеми розвитку профільно-диференційованої освіти керівників шкіл області.

Лобода Валерій Сергійович ( 2000 – 2001 рр.)

У 2000 році школу очолив учитель-методист, учитель зарубіжної літератури – Лобода Валерій Сергійович вимогливий, справедливий, толерантний, творчий та ініціативний.

З  грудня 2002 року естафету директорів прийняла Куліш Наталія Миколаївна.  За час її керівництва школа отримала статус загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

Талановитий керівник, майстер педагогічної справи, добра людина і чарівна жінка.

У школі обладнано 26 навчальних кабінетів. До послуг учнів є спортивний зал, бібліотека, теплиця, зал хореографії, шкільна їдальня. кабінет обслуговуючої праці. Обладнано комп’ютерний клас, де проводять уроки вчителі різних предметів.  Для задоволення освітніх запитів дітей та учнівської молоді в школі функціонує 5 гуртків різних напрямів.

За розвитком педагогічної  науки та навчального процесу слідкують заступники директора Остапчук Л.М. та Шкуренко Л.І. Саме вони, чий педагогічний стаж більше 30 років, надають великого  значення особистому прикладу у творчих пошуках та індивідуальному підході до людей. Становлення та розвиток   кращих педагогічно-виховних традицій пов’язані з ім’ям Винокурової В.М. - заступника директора з виховної роботи. Вона щиро дарує учням радість спілкування, сіє в їхніх душах добро й красу. Складний процес виховання в школі здійснюється за допомогою різноманітних форм роботи: виховних годин, цікавих  зустрічей, КВК, екскурсій, ярмарок, вечорів відпочинку тощо.

Справжньою гордістю школи є вчителі, які своєю творчою невтомною працею творять історію закладу. Серед 43 педагогів, які працюють сьогодні – 5 учителів-методистів, 9 старших учителів, 18 мають вищу категорію, 3 - другу категорію та 14 спеціалістів. Колектив навчального закладу   робить усе можливе, щоб школа сьогодні стала установою психолого-педагогічної  адаптації, місцем, де діти й батьки навчаються спільного життя, діяльності, відчуттів. Учителі відкривають учням світ любові й добра, радісної співпраці,  допомагають їм пізнати себе і навколишній світ, доводять, як можна винайти   формулу щастя, не забуваючи формули людяності, навчаючись жити, не руйнуючи   живого, працювати й нестандартно мислити. А найголовніше - невтомно відкривати „духовні острови в океані рідного народу", любити Україну й оберігати її   мову, традиції, природу й культуру.

З метою зростання фахової майстерності вчителів, творчого вирішення педагогічних завдань і проблем школи організовано роботу 6 методичних об’єднань, 3 творчі групи вчителів.

Навчальний заклад працює над проблемною темою «Створення психолого-педагогічних умов для підвищення рівня навчальних досягнень та формування активності і загальної культури учнів»  реалізація якої розрахована на період до 2015-2016 навчального року включно. У школі створено сприятливі умови навчально-виховного процесу для розвитку дитини як особистості, через реалізацію переважно діяльнісного підходу на уроках з формуванням предметних та ключових компетентностей і розвиваючого середовища в позаурочній діяльності, шляхом активного залучення дітей до роботи в гуртках та факультативах, участі у різноманітних інтелектуальних та творчих конкурсах.

За роки існування школи склалася система роботи з батьками. Створено батьківський комітет школи, який надає допомогу в організації і проведенні різноманітних навчальних і розважальних заходів. Батьківський комітет школи є координаційним центром по роботі з батьківськими громадами класів.            Традиційно щороку в школі проходить ”Місячник родини і школи”, у рамках якого – конкурси, змагання команд батьків, учнів, учителів. Традиційним став і День відкритих дверей, який проводиться в кожному півріччі. Батьки мають змогу вільно поспілкуватися з педагогами, отримати консультації, з’ясувати рівень підготовленості своїх дітей.   Та найбільшою гордістю школи є її випускники, які без проблем продовжують навчання, здобувають професії, досягають фахових вершин і, що найголовніше, - стають добрими і порядними людьми. Вони приводять сюди вчитися своїх дітей і онуків. Кременцуцька загальноосвітня школа №3  сьогодні - це визнаний культурно-освітній центр 3-го Занасипу, що впевнено крокує у майбутнє.

За 50 років школу закінчило 1788 учнів , з них 27 – нагороджено золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» та 17 учнів нагороджені срібною медаллю.

У школі навчалися видатні особистості сучасності:

  1. Івко В.М. - секретар  Кременчуцької міської ради Полтавської області.
  2. Міненкова В.І - депутат міської ради.
  3. Бугаєнко М.І. - директор заводу силікатної цегли.
  4. Дем’яненко В.І. – депутат  районної ради.
  5. Говорушко О.І.- депутат міської ради.
  6. Перев’язко Л.О.- депутат міської ради.
  7. Войтенко Ю.Л. завідувач відділом оперативного контролю за станом у місті.

Великий художник, великий учений, це звучить гордо. Та майже непомітна буденна та чи не найголовніша робота – вчителя, вихователя. Саме цю професію здобули випускники нашої школи. Які навчалися та зараз працюють у нашій школі: Петрова З.В., Тимощук С.Б., П’ятецька Л.В., Фарасюк О.І., Свердлик А.П., Воліченко А.І.

На жаль, рідіють ряди вчителів. Вже багатьох не дорахувати. Але в серці забуття немає. Тих, хто пішли від нас у вічність - ми пам’ятаємо: Асадча В.С.,  Кравченко Л.С., Парафіло Т.П., Дорощук Г.П., Вигодянська Н.І.,  Іванова О.П., Рева М.М., Кумпан П.К., Поясок Р.Г.,  Павська А.І.,  Гориславець В.С., Чуріна К.Г., Любченко А.В., Кірієнко Л.Ф., Ніканоров В.В., Кабанов О. Ф., Вовченко Ю.М., Матвєєв А.Д., Яременко Н.В.

 Історія нашої школи – це історія кожного вчителя, кожного учня, бо усі ми разом – це і є Кременчуцька  загальноосвітня школа I-III ступенів №3